.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامزدهاي احتمالي دريافت جايزه صلح نوبل

یک ناراضی زندانی چینی، یک فعال حقوق بشر افغان و هلموت کهل صدر اعظم پیشین آلمان در فهرست دویست و سی و هفت نامزد دریافت جایزه صلح نوبل امسال هستند که امروز ، جمعه، اعطا می شود. تلویزیون تی.وی.دو TV2 ، نروژ که پیش بینی سال گذشته آن در خصوص اعطای جایزه صلح نوبل به اوباما درست از آب درآمد، روز پنج شنبه اعلام کرد، احتمالا یک ناراضی چینی زندانی، به نام لیو شیائوبا Liu Xiaobo برنده امسال جایزه صلح نوبل می شود. این ناراضی چینی که از چهره های سابق جنبش دمکراتیک تیان آنمن در سال هزار و نهصدو هشتاد و نه است ، پس از امضای یک بیانیه، به جرم تلاش برای سرنگونی رژیم حاکم به یازده سال زندان محکوم شده است.

وی یکی از سیصد نفری است که بیانیه درخواست دمکراسی از چین را امضا کرده است. انتخاب احتمالی این ناراضی چینی به عنوان برنده جایزه صلح نوبل، ممکن است خشم دولت چین را برانگیزد که به کمیته نوبل در باره هرگونه حرکت «غیر دوستانه» که ممکن است بر مناسبات چین و نروژ تاثیر گذارد، هشدار داده است. سیما ثمر یکی از فعالان زن حقوق بشر در افغانستان نیز به علت فعالیتهایش در کشوری که حقوق زنان در آن بشدت نادیده گرفته می شود، از نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل امسال است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلو، نام هلموت کهل صدر اعظم پیشین آلمان، مورگان چانگرای نخست وزیر زیمبابوه و یک سازمان غیر دولتی روسیه به نام مموریال Memorial، و سوتلانا گانوچکینا Svetlana Gannouchkina ، بنیانگذار این سازمان نیز در بین نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل امسال قرار دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.